Przejdź do treści

Podróże po Prowansji - blog

Multimedialne jaskinie

To zjawisko namierzyliśmy przed wyjazdem do Prowansji. Poszukując malarskiego wątku atrakcji regionu, natrafiliśmy na podziemne widowisko. Tak to chyba można nazwać, albo inaczej: malarstwo i dźwięk lub kolory i dźwięk....

Prowansalskie dzwonnice

Budowane z żelaznych elementów dzwonnice, znajdujące się niczym ażurowe czapki na kościołach i wieżach są jednym z charakterystycznych elementów Prowansji. Niektóre są wyjątkowo piękne, arcydzieła kutego żelaza, większość jest prosta...

Dzień z filmem Dobry Rok

Dla wielu turystów fascynacja Prowansją pojawiła sie po lekturze książek Petera Mayle’a opisującego swoje perypetie życiowe. Nastrojowe teksty powieści potrafiły wciągnąć czytelnika w atmosferę regionu, która w rzeczywistości okazała się...

Zamek na skale – Chateau de Trigance

O zamku tym mówi się , że ” jest pasterzem czuwającym nad owcami”. Położony na skale nad miasteczkiem, spogląda z góry na okoliczne domostwa i czuwa nad nimi, tak jak...

Wieczorny spacer w Lourmarin

Lourmarin odwiedziliśmy podczas naszej kolejnej wycieczki do Prowansji. Zwiedzając bardzo intensywnie region, przemieszczaliśmy się każdego dnia w inne miejsce. Jedno z nich wypadło tutaj. To była nasza druga wizyta w...

Wino z papieskiej winnicy

Każdy winiarz jest dumny ze swojej winnicy. Właściciele winnicy Chateau de Mille mówią, że jest wyjątkowa nie tylko ze względu na swoją historię i tradycje winiarskie. Z dumą opowiadają nam...

Lourmarin rok poźniej

Lourmarin to urocze miasteczko. W zasadzie jest tu jedna główna uliczka przy której mieszczą się kafejki, restauracje, pizzeria, a w dni targowe – oczywiście rynek. Byliśmy na nim rok temu....

Wreszcie Prowansja

Ten dzień miał dwie części jakże różne w swoim rodzaju. Wyruszyliśmy znad Loary po skromnym francuskim petit dejeuner składającym się jak to zwykle bywa z bagietki, dżemów, serów i kawy....

Wizyta u doktora Nostradamusa

Lekarz, uczony, wizjoner, mąż, ojciec, przyjaciel… Choć znany przede wszystkim jako wizjoner przepowiadający różne wydarzenia w dziejach ludzkości, my poznaliśmy go trochę z innej strony. Podróżując po Prowansji, trafiliśmy do...